صبح صادق >>  بازار >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۵۶۰۴۰

 رشد تولید راه مهار تورم 

تردیدی نیست که توجه به تولید را می‌توان از جمله مطالبات همیشگی رهبر معظم انقلاب از دولت‌های گوناگون دانست. موضوعی که رشد اقتصادی وابسته به تحقق آن است؛ اما در سال‌های گذشته شاهد محقق نشدن شعار رشد و رونق تولید با وجود تأکیدات رهبر حکیم انقلاب بوده‌ایم[...]
پایگاه بصیرت / محمدصادق مفتح/ گروه بازار
تردیدی نیست که توجه به تولید را می‌توان از جمله مطالبات همیشگی رهبر معظم انقلاب از دولت‌های گوناگون دانست. موضوعی که رشد اقتصادی وابسته به تحقق آن است؛ اما در سال‌های گذشته شاهد محقق نشدن شعار رشد و رونق تولید با وجود تأکیدات رهبر حکیم انقلاب بوده‌ایم.
بی‌شک، رونق و رشد تولید و توجه به آن، موضوع بسیار مهمی است که سال‌هاست به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای شعار سال انتخاب می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد طی سال‌های گذشته دولت‌ها به اولویت و اهمیت این موضوع، آنچنان که باید و شاید پی نبرده‌اند.
رشد تولید از این نظر حائز اهمیت است که با تحقق آن به صورت نسبی با مهار تورم در ارتباط است که از جمله دغدغه‌ها و مطالبات مهم مردم جامعه به شمار می‌رود، یعنی افزایش تولید در نهایت به کاهش تورم نیز منجر خواهد شد.
به هرحال با رشد تولید، اشتغالزایی ایجاد می‌شود؛ موضوعی که با درآمدزایی بیشتر به رفع مشکلات اقتصادی مردم و افزایش رفاه خانوار منجر خواهد شد. به این دلیل رشد تولید نه تنها برای بهبود روند اقتصاد کشور مفید است، بلکه بخشی از دغدغه‌های اقتصادی، رفاهی و معیشتی مردم جامعه را نیز هموار می‌کند.
بی‌تردید رشد اقتصادی وابسته به میزان تولید است. اگر تولید رشد کند، اقتصاد نیز روند رو به رشدی خواهد یافت، به این دلیل می‌توان روی رضایت خاطر مردم جامعه حساب باز کرد. با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های جامعه افزایش تورم و کاهش قدرت خرید جامعه است، افزایش تولید که به اشتغالزایی منجر می‌شود، با عرضه بیشتر کالا زمینه‌های کاهش قیمت را نیز فراهم می‌کند. بنابراین، مردم امکان خرید بیشتری داشته و توان بهتر و بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای اصلی خانوار خود خواهند داشت.
رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید کردند که رشد تولید به تسهیل فضای کسب‌وکار وابسته است؛ پس برای تحقق رشد و جهش تولید باید موانع پیش روی تولید و تشریفات اداری رفع شود تا بتوانیم در راستای حل و فصل مشکلات کشور، به ویژه در بخش تولید به نتایج قابل قبولی دست یابیم.
 دولت و سایر ارکان نظام اعم از قوه مقننه و قضائیه در امر جهش تولید بسیار دخیل هستند، بنابراین برای رشد تولید و جهش تولید همه ارکان نظام باید در کنار هم برای تحقق این امر تلاش کنند تا شاهد تحقق رشد تولید در سال‌های پیش رو و قرار گرفتن در مسیر رشد اقتصادی باشیم.
طبیعتاً انتخاب شعارهایی با مضمون رشد تولید از هوشمندی رهبر معظم انقلاب ناظر بر اهمیت رشد تولید سرچشمه می‌گیرد، به این دلیل باید از تمامی اشتباهات و غفلت‌های سال‌های پیشین درس عبرت بگیریم و با بهره‌برداری از علم و تجربه‌های جواب داد  در جهان، به سمت‌وسوی مهار تورم حرکت کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات